فن ومشاهير

“صدمة كبرى من العيار الثقيل”… الفنانة سوسن بدر ڤضحت ما فعله عادل إمام وسعيد صالح معها في كواليس فيلم (سلام ياصحبي) هذا ماكانا يفعلانه سراً..! 

أوضحت الفنانة سوسن بدر، عن مشوارها الفني، وبداياتها في عالم التمثيل، لافتة أنها قضت يوم واحد في كلية العلوم قبل أن تنقل أوراقها إلى المعهد العالي للفنون المسرحية.

وتابعت سوسن، خلال برنامج معكم، الذي تقدمه الإعلامية منى الشاذلي على قناة CBC، “كنت جبت مجموع ووالدي قالي يالا ندخل علوم، وخلصي الكلية وبعدين ادخلي المعهد، معتقدا انه مش كافي للحياة والشغل، ومكنتش بحب ازعله ولا اقدر على زعله، رحت الكلية مقدرتش وحسيت اني غريبة جدا في المكان ده”.وعن أول دور قدمته: “كنت في سنة أولى معهد وكان مسلسل أحلام الفتى الطائر، وفي السينما كان فيلم حبيبي دائما، قبلهما كنت شاركت بجملة واحدة بمسلسل من إخراج المخرجة إنعام محمد علي بطولة نسرين”.

تضيف سوسن “أستاذ عادل بيهتم باللي قدامه ويطبطب عليه وعايز يطمنه، واسمه نجم الكوميديا الأول والأوحد لو لقى ممثل عنده إفيه حلو يظبطهوله ويخليه يقوله”.

وعن لقائه بـ”الزعيم” والكوميديان الراحل سعيد صالح في فيلم “سلام يا صاحبي”، قالت “أستاذ سعيد كان مرح جدا في اللوكيشن يحب يهرج ويهزر، انتي مركزة خاېفة مالوش دعوة، هو دمه خفيف وانا بضحك مع اني خاېفة، أستاذ عادل الشغل عنده شغل نهرج برة الشغل، كنت بضحك فيبصلي وأقوله ما هو اللي بيضحكني يقولي كمان بتقولي فتانة”.

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى

You cannot copy content of this page